dieta intermitentă

 

dieta intermitentă

Dieta intermitentă – Sănătate și stare de bine durabile.

Dieta intermitentă – Soluția pentru prelungirea vieții

Este primăvară! Este momentul oportun să începem o cură de detoxifiere, să primim energie verde din natură, să ne purificăm. Cu atât mai mult cu cât suntem în Postul Paștelui. Pe lângă purificarea spirituală, împăcarea cu semenii și dorința de a-i arăta lui Dumnezeu iubirea și respectul nostru, postul, în general, mai are câteva valențe pozitive. Acestea sunt dezbătute pe larg în bestseller-ul internațional „Dieta prin post”, scrisă de Dr. Michael Mosley și jurnalista britanică Mimi Spencer. În carte sunt prezentate variante pentru a slăbi, a te menține sănătos și a trăi mai mult cu ajutorul postului intermitent. Veți vedea, însă, că este mai indicat să o numim „dietă intermitentă”, deoarece unele alimente din meniurile sugerate (ouă, lapte, carne de pui) nu se consumă în postul tradițional.

„Postul intermitent poate să ne readucă în contact cu natura noastră omenească. Este o cale nu doar de scădere în greutate, ci și de asigurare a sănătății pe termen lung și a unei stări de bine.” Autorii oferă, de-a lungul paginilor, argumente din care reiese că restricția calorică este „unica intervenție care prelungește durata vieții”, punctând fiecare afirmație cu rezultate concrete ale studiilor efectuate de diverse instituții britanice. Tot aici găsim și lămuriri la întrebări despre diverse probleme care pot apărea: „O să am dureri de cap?”, „Pot să țin post dacă încerc să rămân însărcinată?”, „Ar trebui să fac exerciții fizice într-o zi de post?” etc.. O altă secțiune interesantă a acestui volum îl reprezintă „Planurile de meniuri”, cu sfaturi, rețete explicite de 500 și 600 de calorii/ zi și testimoniale ale celor care au probat dieta.

Citiți și 5 motive să optezi pentru dieta mediteraneană.

Ce spun studiile despre dieta de două zile?

Michelle Harvie, medic dietetician la Centrul Genesis pentru Prevenirea Cancerului de Sân din cadrul Spitalului Wythenshawe din Manchester, a realizat o cercetare, timp de 3 luni, pe 115 voluntari femei, pe care le-a împărțit în trei grupuri. Grupul 1 a urmat o dietă mediteraneană de 1500 calorii, fiind încurajate să evite grăsimile și alcoolul. Femeile din grupul 2 au respectat o dietă normală timp de 5 zile, urmată de o dietă de 650 de calorii și săracă în carbohidrați în celelalte 2 zile. Grupul 3 a eliminat carbohidrații 2 zile/ săptămână, fără alte restricționări calorice.

La sfârșitul celor 3 luni s-a constatat că:

  • femeile care au ținut dieta 2 zile/ săptămână au slăbit 3,98 kg (și rezistența la insulină s-a ameliorat);
  • femeile care au ținut dieta mediteraneană au slăbit 2,39 kg;

„Până în acest moment, cercetările noastre au concluzionat că dietele intermitente par să fie o abordare sigură și viabilă a scăderii în greutate și a menținerii unei greutăți reduse, în comparație cu dieta cotidiană”, afirmă Dr. Michelle Harvie.
Alte avantaje oferite de dieta intermitentă sunt: protejarea creierului de demență și declin cognitiv, îmbunătățirea stării de spirit, reducerea colesterolului nociv, scăderea în greutate lipsită de pierdere de masă musculară, activarea celulelor și creșterea longevității, diminuarea riscului apariției unor tipuri de cancer.

dieta intermitenta 1

Exemplu de meniu de 496 de calorii

Micul dejun (190 calorii)

Terci de ovăz din 45 de grame de ovăz concasat (160 calorii) și apă;
O jumătate de cană de afine proaspete (30 calorii);

Cina (306 calorii)

Piept de pui prăjit (281 calorii)

Se taie fâșii un fillet de piept de pui de 150 gr. (148 calorii). Se prăjește într-o tigaie care nu se lipește în aproximativ o linguriță de ulei de măsline (27 calorii), cu o linguriță de ghimbir tocat mărunt (2 calorii), o lingură de coriandru tocat (3 calorii), un cățel de usturoi pisat (3 calorii), 2 lingurițe de sos de soia (3 calorii) și sucul de la o jumătate de lămâie (1 calorie) până când puiul se rumenește ușor. Se adaugă apă dacă se lipește. Se adaugă o jumătate de cană de mazăre tânără în teacă (12 calorii), o cană și jumătate de varză tocată (26 de calorii) și 2 morcovi mari, curățați și tăiați fâșii subțiri (56 calorii). Se mai prăjesc încă 5 până la 10 minute, până când puiul este pătruns bine. Se adaugă apă, dacă este necesar.

O mandarină (25 calorii)

După cum o susțin cercetările efectuate până în acest moment, dieta intermitentă, de două sau patru zile, se remarcă prin beneficii măsurabile pentru sănătate. Ea induce schimbări de durată în organism, care au rol pozitiv în lupta cu bolile și îmbătrânirea.

Sursă bibliografică citată și consultată: „Dieta prin post”, Dr. Michael Mosley, Mimi Spencer

Mihaela Mușetescu

Citiți și Stilul culinar mediteranean – un mod de viață sănătos.

The post Dieta intermitentă – Sănătate și stare de bine durabile appeared first on Jurnal Spiritual.

Source: Jurnal Spiritual

271 total views, 3 views today

Facebook Comments