ovidiu 1Întâlnire cu bloggerii la Constanța – Experiențe și emoții – Cu bine, la revedere, Dumnezeu să ne ajute! – Cu vaporașul către insula Ovidiu – Ce mi-a plăcut pe mica insulă de pe lacul Siutghiol

Un alt moment plăcut al vacanței mele a fost întâlnirea cu bloggerii. Ioana Razk („Comentator amator”), pe care am cunoscut-o acum doi ani în cadrul unei competiții de profil, a pus la cale totul. Astfel, ne-am întâlnit pentru un prânz în Centrul Vechi din Constanța cu Cătălina Mitu („Viața cu parfum de cafea”), Radu Țuglea, blogger constănțean („Dincolo de nori”), Ioana și Adrian Găinaru (poet și scriitor – „Zale”) și ai noștri dragi din familie.

Emoție, conversații, fotografii și, nu în ultimul rând, o masă copioasă. „La Ana și Ion” este restaurantul unde am văzut pentru prima oară tărtăcuță, am întâlnit denumirea în lecturile mele, dar nu am fost niciodată curioasă cum arată sau ce este. Dealtfel, distrată, m-am și lovit cu capul de una la plecare, iar acum pot fi sigură că nu mai uit cum arată acest dovlecel ornamental. Și tot acolo, ne-au amuzat copacii cu nas, gură și ochelari.

Momente frumoase, de neuitat, am avut și după masă când ne-am alăturat pentru un timp grupului ghidat de Diana Slav prin Piața Ovidiu. Ne-am continuat drumul împreună cu Ioana și cu Adrian, am făcut cumpărături, am asistat la o prezentare de vinuri cu degustare și vânzare, apoi ne-am întors împreună la Mamaia. Ce coincidență frumoasă că ne-am întâmplat pe litoral în același timp!
Câte un gând bun pentru fiecare, Doamne ajută, să ne revedem cu bine!

Cu „Ovidius” pe Siutghiol

Anul acesta am reușit să ajungem și pe insula Ovidiu. Am luat vaporașul „Ovidius” de la debarcaderul din Mamaia (vis-a-vis de Cazino). Biletul dus-întors este de 25 de lei pentru adulți și 20 de lei pentru copii. Vaporașul este etajat, priveliștea spre împrejurimi este frumoasă de sus. Trebuie doar să aveți o jachetă pentru călătorie, eventual și o eșarfă, fiindcă se face curent în timpul mersului. Noi nu am avut, n-am pățit nimic, dar la întoarcere am coborât în spațiul închis. Ne era frig.

ovidiu 2

ovidiu 3ovidiu 4Nu știu dacă și în timpul sezonului este la fel, dar frigiderele erau goale și nu am putut consuma nimic. Nici apă nu ne-am luat cu noi, bazându-ne pe faptul că vom găsi pe vapor. Noroc că nu este prea lungă distanța până la insulă.

Insula Ovidiu

Șansele de a te plictisi pe insula Ovidiu sunt mari. Este ceva gen „la pomul lăudat, cu sacul!”. Excepție fac vegetația, grădina și păsările de acolo. Niciodată însă nu mi-am închipuit că este atât de mică, în zece minute dai și o raită, faci și fotografii. Dezamăgită am fost de restaurantul ce presupun că se vrea fine dining. Ne-a adus borșul de pește după o oră, în condițiile în care figura în meniul zilei, așadar era deja preparat. Destul de slăbuț la gust. Butter fish-ul de la felul doi a venit după ce ne-am dus să le cerem să urgenteze comanda, nu de alta dar pierdeam vaporul de întoarcere. Era rece, cu gust prea pregnant de unt, cu un piure de spanac deplorabil și niște foi de salată ofilite. Am luat câteva înghițituri și am renunțat. Bani aruncați.ovidiu 5

Măcar țin minte pățania. Sunt două restaurante pe insulă, îmi pare rău că nu am reținut numele celui care m-a dezamăgit… Mă rog, acel deschis și în septembrie. Am mai citit ceva recenzii negative „am fost acolo” pe net, din nefericire le-am citit după… Sper ca voi să aveți altfel de experiențe, total altfel.

Mi-au plăcut pescărușii care se năpustesc asupra peștilor în timp ce vaporul merge. Apa răvășită de motor scoate la suprafață peștii, ajutând păsările să-și ia hrana mai ușor. Dacă nu era această frumoasă plimbare cu vaporașul, consideram toată după-amiaza pierdută și banii irosiți. Așa, călătoria a mai salvat mica noastră „aventură”. Cu toate impresiile negative, recomand vizitarea insulei, să aveți doar masa luată sau să nu vă fie foarte foame, măcar.

ovidiu 7

ovidiu 8Pe anul viitor!

Excursia pe insulă a marcat ultima seară în Mamaia. Ne va fi dor de mare, ca întotdeauna. Vacanța a fost frumoasă și lipsită de monotonie. Fiecare seară într-o stațiune diferită, experiențe inedite și întâlniri pline de emoții.

Să ne iubim pe țărmul Mării Negre

Ca două fragede fierbinți statui
Să fim întâia clasica pereche
A omenirii noi ce încă nu-i.

Să ne iubim cât ne întreabă valul
Ce e cu noi, ce suntem și ce vrem
Noi să-i răspundem cufundați cu malul
Ceva-ntre rugăciune şi blestem.

Ca un barbar ce ţine o tanagră
Așa suntem pe-acest nisip noi doi
Şi stelele ce cad în Marea Neagră
Ridică valul sângelui din noi.

Să ne iubim hipnotizați de lună
Cutreierați de-al vaselor tangaj
Și să ne viscolească împreună
Ninsorile de sare pe obraji. (…)

Să ne iubim pe țărmul Mării Negre
Pe unde trec epavele călări
Să curățăm întreaga lume veche
În fluxul şi refluxul noii mări.

Să ne iubim etern, noi, provizorii,
Cum niciodată, valul nu va sta
Eu spun că îngenunchi în faţa mării
Să nu spun că-ngenunchi în fața ta.
Adrian Păunescu

Te invit să citești și La pas prin stațiunile de la Marea Neagră (2).

Mihaela Mușetescu

Post-ul O frumoasă reîntâlnire și o cunoștință nouă apare prima dată în Jurnal Spiritual.